DARE. TO. IMPROVE.

Durf jij jezelf te verbeteren? Maar weet je niet hoe? Running Improvement kan je helpen om jouw hardloopdoelen the behalen. Met een persoonlijke benadering en een focus op jouw fysieke capaciteiten gaan we werken aan jouw doelen. Door een hoge mate van autonomie en een fijne toegewijde trainingsgroep valt er ook genoeg te lachen.

MEER WETEN?

DARE. TO. LEAD.

Bij Running Improvement lopen zowel ras echte weglopers als geharde trail cracks. Maar toch lopen we altijd samen. Dat betekent dat je soms uit je comfort zone moet komen en dan zelfs de groep moet leiden. Hoe voelt het als er een groep lopers in je nek hijgt? Vaak kun je het beste in jezelf naar boven halen op die momenten. Dan is het goed om dit te oefenen zodat je in wedstrijden hier vertrouwt mee raakt.

MEER WETEN?

DARE. TO. TRAIL.

Trail Running is een aparte discipline die vaak terug komt binnen Running Improvement. Behalve dat het helpt om een sterk lichaam te vormen is het ook nog eens ultieme ontspanning. In het weekend zijn we vaak op de trails rondom Arnhem te vinden.

MEER WETEN?

DARE. TO. DREAM.

Patrick had een droom om 100 kilometer te lopen. . Met een gepersonaliseerde aanpak en goede begeleiding vanuit de coaches van Running Improvement is deze droom in vervulling gekomen. Met een goed realistisch plan is er vaak veel meer mogelijk dan je denkt.

MEER WETEN?

DARE. TO. LAUGH.

Binnen Running Improvement gaat het niet alleen om doelen te behalen, het gaat er ook om dat je dit met plezier doet. Iedereen telt mee omdat iedereen er volledig voor gaat. En dan mag er ook best wel eens gelachen worden.

MEER WETEN?

DARE. TO. CHALLENGE.

Strava segmenten, welke hardloper kent ze niet? Voor Running Improvement zijn ze het perfecte alternatief nu er voorlopig geen wedstrijden zijn. Het zorgt voor een gezonde competitie en een trots gevoel als je die virtuele beker of dat kroontje binnen haalt.

MEER WETEN?

DARE. TO. SHARE.

Wouter wilde graag de Marathon lopen en laten zien dat het mogelijk is om op hoog niveau te presteren na een nier donatie. Wouter heeft namelijk een van zijn nieren aan zijn broer gedoneerd. Binnen Running Improvement vinden we dit bijzonder, zo bijzonder dat wij het een eer vinden om hem te mogen ondersteunen bij zijn volgende uitdaging: het Pieterpad, ruim 500 KM, lopen binnen 48 uur in teamverband!

MEER WETEN?

autonomie

Persoonlijke benadering

Doormiddel van de fysieke testen, een op maat gemaakt schema, een voedingsplan en houdingsadvies willen elke atleet voorzien van een persoonlijke plan om zijn of haar doelen te behalen.

fysieke capaciteit

Fysieke capaciteit

Deze pijler bestaat uit verschillende componenten: de looptraining, krachttrainging en voeding. Door deze componenten op elkaar aan te laten sluiten kan de atleet optimaal resultaat behalen.

autonomie

Autonomie

Middels kennisoverdracht over een verscheidenheid aan competenties willen we atleten volledig zelfstandig maken. Structuur is daar een belangrijk hulpmiddel bij. Het moet worden gezien als het schematisch opwerken naar een evenement.

autonomie

Groepscohesie

Plezier is natuurlijk de drijfveer om bepaalde doelstellingen na te streven. Plezier brengt je, net als voeding en training, op een hoger plan. In groepsverband kan worden gesproken met dezelfde passie en toewijding en er is begrip voor elkaar.



WELKOM BIJ RUNNING IMPROVEMENT

DARE. TO. IMPROVE.


Beste Atleet, Wat gaaf dat je de moeite neemt om Running Improvement Arnhem (RI) beter te leren kennen. RI coacht recreatieve- en competitieve atleten naar hardloopevents en doet dat middels vier pijlers. Persoonlijke benadering, het benutten van de fysieke capaciteit, groepscohesie en autonomie. We doen dit met een team van professionals. Middels kracht-techniek-interval- en duurtraining in combinatie met preventief sportmassage en fysiotherapie zorgen we voor een veilig prestatieklimaat. Met voorlichtingen over looptechniek, voeding, fysiologie en schema's zorgen we voor ontwikkeling bij atleten om veelal zelfstandig te kunnen handelen. Na enkele proeftrainingen en bij het ervaren van een klik, gaan we het gesprek aan met elkaar. Doelen worden uiteengezet en ingepast in het schema. Hierbij gaan we samen kijken welke trainingen passen in jouw agenda. We willen graag een duurzame band opbouwen. Op een gezonde en verantwoorde wijze grenzen verleggen, afstanden vergroten en de nodige PR's lopen!

Contact
Via dit formulier kun je met ons in contact komen.
Vul hier uw naam in!
Vul hier uw email adres in!
Schrijf hier je bericht!

Behaal je hardloopdoelen samen met RI
Neem contact met ons op!

  

 


HARDLOPEN IN TIJDEN VAN COVID-19

ZO KUN JE TOCH BLIJVEN LOPEN


Hardlopers kunnen slecht stil zitten. Maar nu er voorlopig geen wedstrijden in het verschiet zitten zakt de moed soms letterlijk in de (hardloop)schoenen. Toch is het belangrijk om te blijven sporten. Sporten zorgt immers voor zowel mentale als fysieke weerbaarheid. In tijden als deze komen beide goed van pas. Hardlopen kan helpen om je mentaal beter in je vel te voelen omdat je lichaam tijdens het lopen Endorfine aanmaakt; dit zorgt voor een gelukzalig gevoel en onderdrukt tevens pijnprikkels. Dit wordt ook wel de Runners High genoemd. Het positieve van dit verhaal is dat je niet jezelf het zuur voor de ogen hoeft te lopen om dit te ervaren. Immers, wanneer je een extreem zware training doet is je lichaam tijdens de herstelfase extra kwetsbaar voor virussen. Dat wil je juist voorkomen.

Door de trainingsintensiteit aan te passen en de piekmomenten zorgvuldig te kiezen kun je de risico's op overbelasting en een verzwakt immuunsysteem beperken. Een evenwichtig schema met begeleiding van de coaches van Running Improvement kan hier bij helpen. Voor meer informatie hierover neem contact met ons op!

Contact
Via dit formulier kun je met ons in contact komen.
Vul hier uw naam in!
Vul hier uw email adres in!
Schrijf hier je bericht!
 

RUNNING IMPROVEMENT WERKT SAMEN MET

fysiodonderslogo    runnersworldlogo2    ebody    vitalgym