RI Trainingsgroup

Deelname Vaste Trainingsgroep
  • uitgebreid intakegesprek
  • lichaamsmeting en fysieke testen
  • 8 trainingen van 1,5 tot 2 uur per vier weken
  • onbeperkt social media contact
  • inclusiecriteria van toepassing

De corebusiness van Running Improvement is het begeleiden van recreatieve en competitieve hardlopers naar een persoonlijk record. Om dit te bereiken, zijn er vijf pijlers nodig. Looptraining, krachttraining, voeding, structuur en plezier. Deze vijf pijlers zullen de rode draad vormen naar een hardloopevenement.

.

.

.

De looptraining zal bestaan uit 60 tot 80 minuten trainen in verschillende situaties: verhard, onverhard, snelheid of duur, vlak of heuvels. Afhankelijk van het evenement zal het een vaker worden geïmplementeerd dan het ander.

.

.

.

.

Krachttraining is veelal een vergeten pijler. Binnen het schema wordt nauwkeurig opgebouwd naar een gewenst krachtniveau. Ook hier wordt de krachttraining aangepast aan het komende evenement. Door de professionele binnenruimte kunnen we zowel gebruik maken van weerstandsoefeningen (met gewicht) als oefeningen op eigen lichaamsgewicht. Daarnaast is het gebruik van cardioapparatuur, voor alternatieve trainingen of herstel, een mogelijkheid.

.

.

Voeding is een van de belangrijkste pijlers. Overgewicht, te weinig energie, krampen of een slecht herstel wordt veelal veroorzaakt door een slecht voedingspatroon. Tijdens het intakegesprek zullen we hier dieper op ingaan. De voedingsrichtlijnen veranderen maandelijks net als de nieuwste (onbetrouwbare) trends. De pijler voeding is 2/3 van je doelstelling!

.

.

.

Structuur moet worden gezien als het schematisch opwerken naar een evenement. Na elk evenement wordt er groepsgewijs bekeken wat de mogelijkheden zijn voor een volgend evenement. Daarmee wordt een gestructureerd schema gemaakt waarin de verschillende trainingswetten en -variabelen terug zullen komen. Denk hierbij aan overload, supercompensatie en specificiteit.

.

.

.

Plezier is natuurlijk de drijfveer om bepaalde doelstellingen na te streven. Plezier brengt je, net als voeding en training, op een hoger plan. In groepsverband kan worden gesproken met dezelfde passie en toewijding en er is begrip voor elkaar. Rondom de training zal hier veel aandacht op worden gevestigd.

.

.

.

Onderstaande inclusiecriteria gelden voor deelname aan de vaste trainingsgroep. Inclusiecriteria worden gehanteerd om er voor te zorgen dat het niveau binnen de groep dicht bij elkaar ligt. Op deze manier hoef ik mij minder bezig te houden met het differentiëren op het niveau en kan ik mezelf beter richten op individuele coaching.

.1. Mannen lopen de 5 km binnen de 21 minuten

2. Vrouwen lopen de 5 km binnen de 23 minuten

3. Mannen lopen de 10 km binnen de 43 minuten

4. Vrouwen lopen de 10 km binnen de 47 minuten

Voor deelname aan de vaste trainingsgroep betaal je 69,50 euro per 4 weken. Verder dien je het kledingpakket van Running Improvement aan te schaffen. Dit kledingpakket bestaat uit een winter- en zomerjasje, lange tight, lange trainingsbroek, zwart en rood Nike shirt. Dit pakket heeft een winkelwaarde van 399 euro. Hiervoor betaal je 110 euro.

.

.

.